Profilkläder in the making

Jag tyckte att det var dags för Dog Performance att få lite bätte (och lite varmare!) profilkläder att använda på event, på stan, på promenader osv.

Den lila munkjackan köptes på Stadium, det gröna tyget på Human Bridge och tygfärgen fanns hemma (Panduro). På Dillbergs införskaffades kalkerpapper för att kunna föra över typsnittet från datorn till tyget. Hur smidigt som helst!

När man kalkerat den text eller de bilder man vill ha så fyller man i med tygfärg, enligt experterna ska sedan färgen från kalkerpappret försvinna i tvätten men så långt har jag inte kommit än. Det gröna tyget limmade jag fast på munkjackan med tyglim men det ska jag förstärka med nål och tråd när tid finns. På framsidan blir det en grön tass som namnskylt.
Tyg + kalkerpapper + utskkrift att kopiera
Efter kalkeringen
Fyller i med tygfärg
Ryggen nästan klar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0