Trött och nöjd

Idag åkte jag iväg på jobb strax efter 16.30 och kom hem vid 21.30 efter en lyckad föreläsning i Nybro. Så länge har jag aldrig varit ifrån Lovisa men det kändes förvånandsvärt okej. Vi ammade en hel del innan jag åkte så att hon skulle vara lite "boostad" och enligt Älskling hade det gått bra. Gazpacho verkar gå hem hos fröken så det hade hon fått i sig några skedar, i övrigt petar hon mest men hon hade ändå varit nöjd och glad. Hon var i alla fall vaken när jag kom hem så vi hann gosa lite innan hon somnade :)

När jag tänker mig att en del måste vara ifrån sina ungar betydligt tidigare och betydligt längre så känns det väldigt lyxigt för oss att ha det så här. Jag tycker det är toppen att dela föräldraledigheten 50/50 men jag hade absolut inte velat ta ifrån Lollan fri amning så länge som hon vill/behöver. Jag och Älskling har ju varit hemma båda två väldigt mycket det första året, och sedan har han våra FP-dagar att ta ut i framtiden, men det känns mysigt att ta allt i Lovisas takt. Amningen är svår att dela 50/50 även om det ibland hade varit skönt det också! :p

Hursom gick föreläsningen bra och vi kommer troligen ses på Din Djuraffär fler gånger för föreläsningar. Några kunder bokade in sig på privat träning samt på kantarellkursen i maj, det var såklart extra kul. Men nu ska jag krypa till kojs så att vi är redo för Barn med hund-kursen imorgon. Älskling ska iväg på jippo med jobbet så då ska Lovisa vara hjälpinstruktör den sista kvarten. Det blir nog "spännande" så att säga, tur att lillbrorsan är med som underhållning också :)
Lillskruttan hemma med pappa, tåätning på schemat :)

Idolbild på en sammanbiten föreläsare :p Och den nya jackan in action.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0