Hundomplaceringsversamhetern på Eriksöre

Igår njöt vi av det underbara vädret på Öland och höll en introduktion i kantarellsök för hundar och ägare från Hundomplaceringsverksamheten i Kalmar. De anordnar årliga träffar för alla som köpt en hund genom dem och det är riktigt härligt att se alla samlade. Så många lyckliga hundar som hamnat i bra och kärleksfulla familjer :)
 
Lovisa och Älskling lämnade av mig på morgonen och var med de sista timmarna på eftermiddagen. Egentligen uppskattar jag att ha henne med mig, jag tror det är nyttigt för både henne och vuxna att öva på att barn är en naturlig del av vardagen. Vi är så vana vid ålderssegregation att många verkar bli lite obekväma av barns närvaro. Men nu var ju Älskling med för att hålla koll när jag gjorde annat, och det känns bra när man är bland en massa okända hundar. Även om Lovisa är "snäll" så vet jag själv hur det är att ha en hund som inte uppskattar barn ;)
 
Men det coolaste var nog vilken toppendag Älskling och Lovisa hade haft på egen hand, utan amning! Vi har blivit så vana att umgås alla tre tillsammans eftersom Lovisa gärna ammar istället för att äter, ammar för att slappna av, ammar när hon är obekväm, ammar, ammar och ammar :p Länge har det inte känts rätt att vara ifrån varandra men på sistone har hon börjat kännas redo. Det var ju kul, för oss alla tre, att så var fallet och dagen blev så bra :) Men när vi kom hem så var det en liten som tog min hand, sa "Mammamammamamma, BOOOB!" och ledde mig till kökssoffan där vi brukar amma. Och det var också väldigt mysigt!
 
Två som följer frukostförberedelserna med stort intresse
Teori
Teori med en ettåring i knät
Pappa och Boll kollar in alla voffvoffar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0