Alla hjärtans dag med hela familjen

Igår firade vi alla hjärtans dag på Hanssons Krog vid Västerport, hela familjen. Menyn och stämningen var över förväntan, första gången vi var där men har hört varierande kritik frånandra. För min del blev det chevré, rödbetor och valnötter till förrätt och fläskfilé med potatisgratäng och getost till huvudrätt. Älskling valde vitlöksbröd till förrätt och sedan en vegetarisk lasagne. Vi blev nöjda och rullade hem mätta, som det ska vara :)

Jag förstår poängen med barnvakt och att det ibland är skönt att få prata på tu man hand, precis som att jag ibland vill umgås själv med min mamma eller med Lovisa. Men jag är oerhört glad över att vi inte bangar ett restaurangbesök bara för att vi har en 8-månaders med oss! Det har varit en sån där uppfostringstanke som fanns långt innan Lovisa kom, "mina barn ska vara vana vid vuxna sammanhang, det ska inte krävas barnvakt så fort man ska till möblerade rum". Och då får man ju leva efter det :) Så här i efterhand kan vi säga att det vara en fröjd att ha Lovisa med, hon fick stå lite vid våra fötter innan maten kom och sedan satt hon i sin stol och käkade vitlöksbröd. Visst blir det underhållning på ett annat sätt än om vi hade varit ensamma men inte besvärligt och övriga gäster kan inte ha störts av att vi hade barn. För det känns också viktigt, att vår vilja att lära Lovisa uppföra sig på t.ex. restaurang ska inte gå ut över andra som vill ha en trevlig stund där, hade det blivit stökigt så hade vi fått gå ut en sväng med henne. Men nu gick det toppen! :)

Kommentarer
Postat av: Landkrabba

Jag håller helt med dig i ditt resonemang, man skall kunna ha med sig sina barn överallt. Just middag på restaurang är lite knivigt för oss eftersom vår kille somnar strax innan sex för natten och jag skulle inte dra med honom sovande på en restaurang alternativt natta honom där :) Låter som ni hade trevligt i alla fall! Hanssons är en av mina favoritrestauranger!

2012-02-15 @ 22:32:28
URL: http://landkrabba.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Håller med. Vill också kunna ta med mig min bebis till restaurang och så i framtiden.

2012-02-16 @ 07:41:30
URL: http://vargdrommar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0