Barnbyrå klar

Nu är Lovisas lilla byrå färdigfixad. Den har stått i källaren ett tag och var från början en present till mig från mormor när jag 6-7 år gammal. Då var den i furu och rymde diverse småsaker. Nu kände jag att furu inte riktigt passade in hemma hos oss, samt att det är så kul att pyssla, så den har blivit omgjord. Den är grundad i vitt och sedan fick knopparna och fötterna samma rosa färg som vi har använt till spegel och leksakslåda. Först tänkte jag klä in insidan av lådorna med endast rosa och vitprickigt omslagspapper men eftersom tålamod inte är min grej så hade jag svårt att få till det snyggt med hela bitar. Otålig och petig går inte riktigt ihop sig ibland... Nu blev det istället småbitar och mycket tapetlim, inspirerad av arbetet med papier maché på Måsen, och det blev jag nöjd med :)



Något jag verkligen längtar efter när vi bor större är mer yta åt pyssel, tänk vad härligt med ett helt hobbyrum! Dels roligt att kunna genomföra diverse projekt som tar plats, smutsar ner och kladdar, men också väldigt skönt att kunna stänga dörren till det stökiga när man känner för en paus. Här hemma i den lilla ettan är det lite trångt och jobbigt när man trillar över sina halvfärdiga projekt...

När jag var liten så köpte mamma mig ett gammalt dockhus från 70-talet (tror jag, måste dubbelkolla) på annons i tidingen. Tanken var att hon skulle göra det i ordning till mig men hon kom väl ungefär halvvägs, den mesta färgen är borttagen men inte mer än så. Jag har länge sagt att jag ska göra färdigt det där dockhuset och nu har jag ju ännu större anledning när Lovisa kan leka med så småningom. Hade vi bott större hade jag nog kunnat utveckla lite dockhustokigheter... Typ samla á la crazy tant :)

För knappt två år sedan var jag och Älskling på ridläger i närheten av Omberg och på vägen hem hittade vi ett stort hus med loppis. Ett sånt där hus med mysig stämning. De hade bland annat det här dockhuset som gärna hade fått följa med hem om vi bara hade varit lite mer crazy:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0