Det börjar ordna upp sig

I morse vaknade jag med den där känslan att "Gah! Jag vill sjukskriva mig! Bara dra täcket över huvudet och tycka synd om mig själv! Äta onyttigheter och se på dålig TV.". Vet inte riktigt vad jag skulle sjukskriva mig ifrån, är ju redan hemma liksom... Men en paus från Lovisa och att ställa in den där kursen ikväll var väldigt lockande i morse. Sedan bestämde jag mig för att anledningen till detta dåliga humör är att jag saknar lite aktivitet och egentid utanför vår pyttelilla lägenhet så att ställa kursen ikväll, mina enda jobbtimmar på hela veckan, vore bland det dummaste att göra. Och Lovisa är svår att ta paus ifrån, vi sitter liksom ihop. Så mitt "jag vill bara gå och lägga mig" har sakta men säkert bytts ut mot "ryck upp dig för fan!". Kan inte säga att det gick på en handvändning men det börjar ordna upp sig :)

Vore skönt att planera in lite aktiviteter att se fram emot också så jag googlar för fullt på kurser hos Hundens Hus, Blå Stjärnan och kvällskurser i Kalmar. En kombination av lite hjärngympa och tid hemifrån hade varit skönt, men helst inte mer än ett par timmar eftersom man får en dos av Lovisa-abstinens med jämna mellanrum. Tror att Älskling kan få en ökad Emma-abstinens också eftersom han har lite svårt att amma vår Lolliboll :p

Hundarna har i alla fall fått sitt idag och det hjälpte humöret lite på traven att få komma ut och träna :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0