Fantastiskt skön kväll!

Idag stod storstädning på schemat här hemma och som vanligt så påbörjade vi entusiastiskt men slutförde inte riktigt. Just nu är köket lite renare än vanligt men alla köksmöbler står inklämda i vardagsrummet för att ge plats åt städningen... Ett halvbra dagverke känner jag men vi vet i alla fall vad som står på schemat imorgon också, och i övermorgon, kanske även på fredag?

Hur som helst kände jag att det är tanken som räknas lite och jag var väl värd den där massagetiden på Nestors idag efter att Älskling slutat jobba. 75 minuters avkoppling, lugn musik, varma oljor och skön massage över hela kroppen, underbart! Men bäst av allt var nog att inget kunde störa, absolut inget! Ingen mobil som ringde, inga hundar som skällde, ingen liten gullunge som ville ha uppmärksamhet, inget! I 75 minuter var det verkligen fantastiskt skönt :)

Även om jag har haft hund väldigt länge så inser man nu hur mycket frihet och egen tid man hade innan man fick barn. Ville man ta en promenad helt själv så bara gjorde man det, utan en tanke. Ville jag gå på stan, lägga mig i badet med en god bok eller sova till 14.00 så gjorde jag det också. Självklart kan jag ta en promenad eller så nu också men jag måste hitta en tid som passar, förbereda, meddela. Inte bara gå utanför dörren. Nu skulle jag ju inte byta bort det här livet för allt i världen utan jag vill mer få fram hur mycket man verkligen uppskattar de där 75 minuterna av lugn och ensamhet. Fantastiskt skönt! Och sedan minst lika skönt att komma hem och mysa med familjen igen :)

Ikväll blev det dock inte så mycket Lovisa-bus för min del då hon spenderade kvällen hos sin mormor. Hundarna behövde också få lite egentid så jag och Älskling tog dem runt Stensö under tiden som Lovisa hade barnvakt. Väldigt skönt att ha någon som hon känner så väl och som bor så nära, hon träffar ju sin mormor nästan varje dag. Hundarna uppskattade helt klart att få springa av sig och få mer fokus från oss, jag och Älskling uppskattade att prata lite ostört, Lovisa och hennes mormor verkade ha haft en helkväll med vinkning, tacktack-lekar och en stor portion gröt. Alla nöjda med andra ord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0