Födelsedagskalas på Revan

Idag firade vi min mosters födelsedag med en middag på Revsudden. Alltid god mat och mycket kackel när storfamiljen träffas :) Eller ja, så stor familj är vi inte men alla delar av den var på plats. En del undrar om vi är osams när vi ska äta middag ihop men vi är nog mest åsiktsfulla och högljudda :p

Huset på Revsudden byggdes till sommarstuga av min morfars föräldrar, ärvdes sedan av mormor och morfar, vidare till mamma och moster och slutligen gick huset till moster som nu har fixat det som året runt-bostad och fortfarande renoverar en del. Kul när det får finnas kvar i släkten och Revsudden känns helt klart speciellt för mig. Många sommarminnen :) Tyvärr byggs det en hel del på Revsudden så det är svårt att vara lika mycket nakenfis som jag kunde vara när jag var liten, men när Lovisa blir äldre ska vi helt klart våldgästa moster, bada vid Sjömans, hälsa på Gumman och Gubben (två stenar för den oinvigde) och leka i skogen. Förr i tiden fanns det även en kiosk i hamnen där man kunde köpa banasplit (godiset) och glass, mysigt!
Choklad och presentkort till moster :)

Lovisa laddar för kalaset

Vackert vid kusten när isen smälter

Härligt när man kan gå lös

Finingarna

Lovisa hälsar på minsta storkusinen Linus

Se och lär

Lycka!

Finaste "brodern"

Bebisgos

Hemfärd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0