God morgon!

Bland de lyxigaste med att vara föräldraledig (eller egen företagare för den delen, i alla fall när jag gör schemat :p) är morgonen. Larmet ringer runt 8, jag gosar lite med bebis, sträcker på mig, blundar lite till... Kanske går upp och drar på myskläderna efter en halvtimme. Om Lollan fortfarande sover då så väcker jag henne, ammar lite, byter blöjan i sängen och bäddar ner henne i vagnen med pyssen på innan vi tar med oss hundarna ett kvarter bort till mormor där frukosten står serverad. Det är vardagslyx! Och mormor är inte bara snäll som bjuder på frukost och sällskap varje mormor, hon är världens bästa kompis till Lovisa också. Som gammal förskolelärare är förrådet av sånger och ramsor oändligt... Generationsboende är inte helt fel :) Men avståndet mellan 5B och 2A på den här gatan är ändå ganska lagom :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0