Räddade av en fotboll

Idag är verkligen en sån där dag då 37 kvm känns som ungefär en hektar för litet... En sån där dag då jag skulle kunna göra en lottning bland husen på hemnet och känna mig nöjd bara det fanns tak, fyra väggar och större utrymme att röra sig på... Helst en trädgård där man kan släppa ut två- och fyrbenta vildjur! Allt annat är oväsentligt.

Idag är jag trött på det där sättet som sömn inte råder bot på, Lovisa vill gärna ha 110% i uppmärksamhet och bärande, hundarna är understimulerade och jag tackar verkligen Älskling som i alla fall förser oss med mat och inte adderar något irritationsmoment. Nu är han iväg på rugby och Lovisa valde att avbryta sin sovpaus i samma sekund som han stängde ytterdörren (screw you egentid liksom!). Känner mig opepp på en långpromenad med en kinkig Lovisa men det är verkligen vad hundarna skulle behöva.

I brist på annat så öppnade vi Lovisas leksakslåda och för att inte Clara skulle känna helt bortglömd idag så kastade vi lite fotboll med henne (på 37 kvm, ni hör ju...). Men vad vi behövde lite bus! Clara var överlycklig, Lovisa skrattade så hon kiknade och jag kunde inte låta bli att smittas av deras glädje = fullträff för allas glada humör! Nu ska vi förhoppningsvis klara av en långpromenad och Maxi-handling också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0