Tacksam publik

Julen då jag var sju år så önskade jag mig en CD-spelare med dansbandsmusik. Mamma trodde nog att det skulle vara en övergående period så jag fick både en stor bergsprängare och en dubbel-CD med Sven-Ingvars. Ingen hade nog inte räknat med att den skulle spelas på högsta volym i flera år framöver... Jag kan alla låtar utantill och blir fortfarande på ett särskilt bra humör när jag hör dem.

Någon gång i tonåren insåg jag att detta inte var socialt accepterat men musiken håller sig kvar på både min mobil och Spotifylistor. Och nu har jag hittat min publik! Sven-Ingvars spelas här, jag sjunger högt och jazzar runt i köket till Lovisas stora lycka :) Både skratt och applåder tolkar jag som att vi kommer få en dansbandsunge, wiii! Enligt starka källor (geniet i Criminal Minds kan ju inte ha fel!) så skapar sig barn en egen musiksmak först vid 14 års ålder så jag borde ha många år av buggande här hemma :p

Kommentarer
Postat av: Älskling

Dock med liten reservation för andra i hushållets musikstil... :-p

2012-02-17 @ 09:02:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0