Vilken härlig vinter

Båda våra hundar blir helt galna av snön, de älskar den! Idag har de fått en rejäl långpromenad på Stensö men har ändå energi så att det räcker och blir över, får nog bli ytterligare en buspromenad ikväll.

Ett av mina bäst köp i vinter var ridoverallen från Hööks. Jag fryser alltid och fick tidigare i år ett varmt underställ i ull samt en fleece, kompletterade med ett par tjocka skidstrumpor och var nästan fit for fight. Allt matchat i lila såklart ;) Men nu när snön kom och vindarna ligger på så behövdes ännu varmare ytterkläder, helst utan glipor.

För några år sedan hade jag bitit ihop i en snygg kappa och högklackat men den tiden är utan tvekan förbi! Vem bryr sig om att man går i en gigantisk overall om det blir varmt och skönt!? Tänk om jag upptäckt funktionsklädernas värld tidigare...

Att köpa en ridoverall (skillnaden är bland annat att den är helskodd så att man inte glider omkring i sadeln) hade tyvärr sitt pris, ett pris på 1 700:-. Men nu i efterhand var det helt klart värt det! Jag glassar omkring i min overall dagarna i ända och njuter av värmen :)

Eros försöker klättra till toppen... Han är ambitiös alternativt helknasig?

Jag har även investerat i världens fulaste mössa, men den är också varm och go ;)

Schapendoes och overall in action

Lycklig Clara som vara ute i snön och träna

Piruette, snurra, dansa, slå knut på sig själv :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0