Mellandag

Idag är en dag som verkligen har pendlat mellan upp och ner. Det började ganska bra med en tur på stan och IKEA. Bytte en kjol som jag varit liiite naiv angående storleken på mig själv mot en fin skjorta och ett par jeans till Lovisa på Human Bridge. För övrigt riktigt bra second hand som prissätter "nästan gratis". Hittade en extra barnstol till Lovisa också att ha hemma hos mamma.

På IKEA sprang vi verkligen in och ut. Jag började bli hungrig och då är det bäst att skynda sig... Mitt humör som hungrig är vidrigt men som tur väl är så har jag sjukdomsinsikt (tror jag?). Vi skulle i alla fall ha en spegel till Lovisa. Idag har vi en gigantisk (menar typ 200x150cm) spegel med vacker, snirklig ram som Lovisa hemskt gärna vill klättra på. Trots att vi barnsäkrat så gott det går så står nu spegeln bakom spjälsängen och vagnen för att undvika användandet som klättervägg. Men speglar är ju ändå hysteriskt kul att leka med så vi köpte Ram för 59:- och ska sätta den i Lovisas lekhörn. Den är tillräckligt lätt för att kunna skruva åt hårt, banka på, klättra mot osv...

Efter dagens shopping mumsade vi på alla goda ostar Älskling hade köpt hos Huldas i Harstorp igår. Riktigt goda specialare som smälter i munnen, verkligen lyx-lunch! Mysigt att även Lovisa vill sitta med och prova nya smaker, är förvånad över hur starka smaker hon föredrar. Gorgonzola var t.ex. smaskigt värre! Nu sitter hon gärna och suttar på kex också vilket gör att hon kan roa sig en längre period när man äter.

Mätta i magen begav vi oss till stallet, inställda på långpromenad. Kanske var det vädret (äckligt, blåsigt, grått, blött, kallt... alla negativa ord man kan komma på) men när vi kom fram blev verkligen alla på helt fel humör. Lovisa skrek och hundarna skällde. Ture slet sig och vinden gjorde det omöjligt att hålla någon dörr eller sak på rätt ställe. Till slut bytte vi långpromenaden mot en kortis med hundarna och en stund för mig i paddocken. Gick väl helt okej, jag kommer garanterat ha träningsvärk imorgon. Men det märks att graviditeten har ätit upp mina ridmuskler och att amningshjärnan påverkar huvudet, ska försöka ordna så att en tränare kan "rätta till mig" lite. Just nu känns det som att jag och Ture delar på bestämmanderätten :p

Nu har vi i alla fall tagit den där långpromenaden på hemmaplan, i nysnö. Vi har tvättat två maskiner tvätt och kommit en bra bit med våra små "renoveringsprojekt". Spjälsängen är vit och Lovisas nya spegel har blivit rosa, tänk vad lite färg kan göra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0