Recension av Sling Baby Bag

För några månader sedan hittade jag en Sling Baby Bag på second hand för 35 kronor. 35 kronor! Var tvungen att köpa... Inte för att vi direkt behövde fler bärdon utan för att få pröva alla bärdon som finns :) Nu så här i efterhand är jag väldigt tacksam över att den kostade just 35 kronor och inte mer.

Tanken är att man kan använda den som en liten påse åt nyfödda, kanske fungerar jättebra men jag tycker det ser kvävande ut. Ger ju inte alls samma kroppskontakt heller som en trikåsjal gör (googlade nu och ja, bebisar kan kvävas så don't do it...). Sedan ska man kunna använda den på höften när man har lite större barn och det har jag testat med Lovisa. Kanske är det lite extra krångligt nu med vinteroverall men jag tyckte "sisådär". Visst får man händerna fria och hon verkar sitta ganska bra (när hon var runt 5 månader så satt hon obekvämt och hatade den...). Men eftersom den fungerar som en axelremsväska så belastar den väldigt tungt på ena sidan och man orkar inte bära långa sträckor.

Sling Baby Bag är alltså inget jag skulle rekommendera någon att köpa, trikåsjalen och ErgoBaby är fortfarande favoriter!

En suddig spegelbild

En proffsig Google-bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0