Separationsfasen kan vi nu hälsa välkommen...

Många har pratat om en jobbig separationsfas runt 8 månaders ålder då barnen blir lite klängligare. Jo, tjena...

Tidigare tänkte jag att det här med faser är lite överdrivet men nu känner jag mig väldigt nyfiken när fasen räknas gå över?!? Vi ammar och myser, ammar och myser, ammar och myser. Och det är jättemysigt för det mesta men när jag inte ens kan gå på toaletten utan att det blir total katastrof börjar det kännas som en tvångströja, faktiskt. Ska bli skönt när allt är som vanligt igen :)

Sovrutinerna känns också helt uppochner... I flera veckor har hon sovit till 09, tagit en tupplur runt 12 och runt 16 för att sedan somna för natten vid 21. Perfekt! Idag vaknade hon vid 10.45, tog en lur vid 13 och verkar nu ha somnat för natten vid 19... Däremellan kinkigt värre. (Nu har klockan blivit 21.30 och nej hon hade inte somnat för natten...)

Kommentarer
Postat av: Moster

Ja, detta med separationsfas känns igen. När Emil var i den åldern så kunde jag inte gå på toa, duscha utan att Björn fick ha en gallskrikandes Emil i famnen bredvid som inte lugnade sig förrän han kom upp i min famn. Snacka om att man kände sig rejält frustrerad, o då har jag inte tagit med Björns frustration;-/

2012-01-28 @ 07:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0