Slaget om matskålen

Åh vilken underbar vardagsunderhållning! Jag sitter vid köksbordet just nu och ler åt Lovisa och Clara som "samtalar" med varandra.

Clara, som konstant är hungrig, har börjat tigga mat två timmar för tidigt genom att krafsa på sin matskål och titta uppfordrande på mig och Älskling. Lovisa är inte sen med att uppmärksamma aktiviteten och kryper fram till Claras matskål, tittar lite busigt och samtidigt lite tveksamt på Clara innan hon tar tag i matskålen och håller upp den i luften. Det ser ut som att Lovisa testar lite och funderar på om det är med att krafsa på skålen är en ny lek? Så fort som Lovisa slänger i väg skålen så är Clara där och krafsar och då kryper Lovisa efter och så fortsätter det.

Lovisa är hur nöjd som helst med aktiviteten och jag tycker det är urmysigt att titta på dem :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håll ordentlig koll på hund och unge bara. Hundar kan vara opålitliga, hur vana vid barn de än är. Tro mig...



Ja, jag har förstått att du på nått vis jobbar med hundar. Men ändå, man kan aldrig vara nog försiktig.

2012-01-06 @ 18:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0