Bra sele för ryggbärande

När vi ska ut på lite längre promenader så är det lättare att bära Lovisa på ryggen än på magen, hon börjar ju väga en del. Ibland upplever jag också att hon somnar lättare där bak tack vare att man inte samtalar och har ögonkontakt på samma sätt. Låter lite kallt men det känns som att hon då går in i sovläge istället för charmläge. 
 
Att slänga upp en unge på ryggen känns inte alltid som det lättaste eller säkraste i en Ergo eller sjal, vet att en del får in snitsen men jag har inte riktigt kommit dit än. Då är vårt loppisfynd från Skogsnäs superbra! Det är en handsydd sele från ett "hippiekollektiv i skogarna", barnet sitter som en liten påse och är därför lätt att svinga upp på ryggen efter att selen sitter på barnet. Tack vare detta är det också lätt att flytta över ett sovande barn till bilstol / barnvagn / säng utan att behöva klä av selen. Lovisa sover som en stock!
 
Många bärare tycker att selen inte riktigt lever upp till kraven på avlastning om man ska kunna bära länge utan att få ont i ryggen och jag kan hålla med. Ergon känns bättre för mig men å andra sidan somnar Lovisa lättare i Skogsnäs och om hon somnar "tillräckligt fort" är det inga problem att bära. Någon tipsade om att spänna remmarna i kors för bättre stabilitet och det ska jag testa nästa gång. Älskling föredrar Skogsnäs framför Ergo så kanske är det olika för olika kroppstyper. 
 
Påklädd tjej
Fina detaljer som träknappen högst upp
Vandrande sele :p
Bakifrån
Sömnläge

Kommentarer
Postat av: Landkrabba

Har länge varit nyfiken på en Ergo Baby men inte hittat någon i "rätt" prisklass. Har visserligen inte letat med ljus och lykta heller men funderar på att införskaffa en till nästa bebis.
Har inte heller fått in någon snits på att knyta upp Adam på ryggen. Det känns inte säkert. Det blir lite löst där, det blir lite väl mycket tyg här. Men jag har inte tränat överdrivet mycket heller. Jag bär ju honom mest för att jag gillar det. Blir någon gång i veckan i långsjal och flera gånger i ringsjalen, perfekt när man ska dammsuga, springa ut med sopor och så vidare. Tror att det kommer funka att bära korta stunder på höften i ringsjal under största delen av graviditeten.

2012-07-11 @ 13:50:43
URL: http://landkrabba.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej vart kan man få tag på skogsnäs selen?

Svar: Hej! Ursäkta det sena svaret :) Vi köpte vår på loppis och jag tror tyvärr inte att selen nyproduceras längre. Kanske kan man hitta begagnade på sjalbarn.se eller om man har tur på blocket/tradera/loppisar :)
Emma

2013-05-09 @ 18:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0