Köpenhamn - resa med en ettåring

Att ta med sig Lovisa till Köpenhamn var inga problem (vilket jag heller inte hade förväntat mig).
 
Tåget blev lite långtråkigt periodvis, det tog ändå 8 timmar att åka t/r och Lovisa var vaken hela den tiden. Det var sådär på gränsen att hon kunde gå runt på golvet själv, hon hade grym balans men jag är ändå lite rädd att hon ska slå huvudet i något vasst när det kränger. "På min tid", när jag och pappa åkte till släkten i Stockholm, så fanns det en barnanpassad vagn på varje tåg, som en större kupé med lite klossar, möjlighet att rita, någon gunghäst. Det hade uppskattats :)
 
På vägen hem fick vi i alla fall lite sällskap av en annan barnfamilj. En tysk familj med fyra barn som skulle cykla genom Sverige. Trots att de såg helt slutkörda ut så kunde jag inte låta bli att känna mig liiite inspirerad! Den yngsta flickan såg ut att vara i 4-årsålder och blev Lovisas favorit. Lovisa försökte få henne att läsa "Bondgården djur" genom att visa boken och göra alla djurläten hon kom på, tyvärr utan framgång :p 
 
I Köpenhamn hade vi vagnen med oss och det var jag på ett sätt väldigt tacksam för, jag hade inte orkat bära runt på Lovisa och packningen hela dagen. Lovisa bad också om att få sitta i vagnen och sova sen när vi skulle hem och då kändes det extra bra att ha den med, som en trygg bas. Men Köpenhamns små butiker är inte gjorda för barnvagn... Många ligger en trappa ner och har ganska smala ingångar. Nästa gång hade det varit smidigt att då och då kunna lämna vagnen i bilen eller på ett hotell för att kunna gå friare. 
 
Illums leksaksavdelning, herregud vad mycket onödiga grejer... 
Ett styck läskig elefant kunde man få med sig hem från många hundra kronor
De här däremot, det var fina grejer enligt Lovisa! 
Trött efter stadens intryck

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0