Ah! Ledig!

Inte en full så händelserik eftermiddag som vi hade hoppats på, men under kvällen tog det fart igen. På grund av sjukdom fick vi ställa in informationsmötet men jag trotsade det sunda förnuftet och tog med mig Lovisa till optikern. Roligare har man haft... Men trots högljudda protester från en ettåring lyckades optikern konstatera försämrad syn på vänster öga och att det är dags för nya glasögon och linser. Utprovningen gör vi nästa vecka, kändes inte värt att pressa Lollan mer än nödvändigt... 
 
Kundmötet var urmysigt! Som alla mina kundmöten är :) Vill gärna tro att det är skicklighet som gör att jag får alla de där trevliga och duktiga kunderna, hihi. Nej men på fullaste allvar känns det verkligen lyxigt att trivas så bra med sina kunder och arbetsuppgifter. Tur är väl det, annars hade jag varit föräldraledig i evigheter ;) Att pina sig själv igenom tråkigheter är inte min grej... 
 
Imorgon bär det av till sommarstugan för midsommarfirande och övernattning, ska bli kul att träffa Älsklings familj en lite längre stund och hinna umgås i lugn och ro. Min släkt får vi ju en lätt överdos av här hemma (hihi) men Älsklings familj håller till mer norrut, sådär långt bort att man inte tar en fika i förbifarten direkt. Nu ska i alla fall samtliga syskon och kusiner träffas i stugan, äta gott, dansa runt midsommarstången och ha det allmänt trevligt.
 
Vi borde packa för fullt nu eftersom planen är att åka om sju timmar och vi har typ kanske en plan men inget är förberett. Trots det så sover Älskling som en stock och mitt största huvudbry för tillfället är om turkost nagellack inte är lite vääääl crazy? Det kändes precis lagom busigt i butiken men nu känns det mer fjortis. Det känns inte "jag" i alla fall, det konstaterade jag direkt. Men nu sitter det där det sitter och alltid glädjer det väl någon. Lovisas små kusiner kanske uppskattar experimenterandet? 
 
Fruktstund med pappa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0