Återträff med klassen

Idag tog jag och Lolliboll sovmorgon till 10.15 eftersom jag var på klassträff igår. Två Breezer och ute till 24, kändes lika coolt som i yngre tonåren hihi. Hemifrån 19-24 och lite alkohol på det har nog inte hänt på två år men det var väldigt skönt!

Skönast av allt var nog att få prata om annat än nattsömn, barnmat och tandsprickning. Det var skönt med folk som förknippar mig med helt andra egenskaper än det som omger mammarollen. Få prata om studier, företagande och sommarjobb :) Lyxigt att göra det helt ostört också! Ingen som satt i knät eller ammades under tiden :p

Måste också tillägga att jag har grymma klasskamrater från NV3, kul att höra hur det går för dem och vad de pysslar med! Företagsnörd som jag är måste jag ju erkänna att det var lite extra kul att höra om hur det går för Elin som äger och driver matteguiden.se :) "Lite sådär vid sidan av läkarstudierna", det är duktigt det!

Hemma hade det gått hur bra som helst och det kändes såklart också bra. Lovisa brukar somna runt 21 och sedan vakna vid 24-tiden och då vilja ammas för att somna om. Igår somnade hon hur lugnt som helst första gången och hade vaknat bara några minuter innan jag kom innanför dörren igen. Hon hade ju inte riktigt somnat om i Älsklings famn men det lät väldigt lugnt när jag kom hem, inget gnäll eller gråt. Min förhoppning är att under sommaren bli av med amningarna vid 24 och 04 på nätterna och det känns som att vi är på rätt väg utan att göra Lovisa ledsen på kuppen. Skönt :)


Kommentarer
Postat av: Elin

Tack själv för en grymt trevlig kväll Emma! :)
kan tänka mig att det oftast blir en hel del prat om mammarollen när du träffar folk. ;)

Kul att höra lite om hur det går för dig och ditt företag också. Är så imponerad över att du har "snickrat" ihop en egen utbildning för att kunna driva ett företag så du kan arbeta med det du verkligen gillar.
Fortsätt skriv, det är kul att följa din blogg!
kram Elin

2012-08-05 @ 20:13:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0