En ovanligt social dag

Svenska nationaldagen till ära så var Älskling ledig mitt i veckan, skönt! Jag hade laddat för en riktigt varm sommardag men fick köra på både kofta och jacka för att inte frysa. Det var uppehåll i alla fall, alltid något. Och liiite sol på våra balkongväxter.

Förmiddagen spenderades i ett nästan pinsamt lugnt tempo, ganska skönt att bara gå hemma och drälla. Sov till 10, masade mig iväg på Bremerlyckas Livs i jakt på mjölk till min O'boy, tittade lite på en dokumentär, ja ni fattar. Lugn och ro på ett skönt sätt. Vissa dagar blir jag alldeles nervös av att inget händer men idag var det helt rätt!

Sedan blev det en promenix till Skälby för att möta nyfunna bloggvänner för första gången. Deras son är nästan jämngammal med Lovisa men eftersom vi lyckades tajma sovstunden ganska precis med picknicken så tog det ett tag innan Lovisa var på lekhumör. Trevligt med lite nytt folk i alla fall! Det är svårt att lära känna nya bekanskaper i vuxen ålder känns det som. Samtidigt säger många samma sak så det borde finnas en hel del kontaktsökande där ute :p Efter några flyttar och inget stabilt jobb med kollegor känns det som att min senastsociala tid var på gymnasiet... Men sedan dess har vi alla gått åt olika håll och man har inte så mycket gemensamt längre. Hoppas att vi ska ha större möjligheter att bjuda hem folk på ett mer okomplicerat sätt i huset :)

Avslutningsvis gick vi till mormor för kvällsmat, tog en promenad med mamma och nu är klockan snart 22. Hur blev den så mycket? Det har i alla fall varit en bra dag! Trevligt sällskap, motion och frisk luft för oss alla, god mat och nästan inget gnäll på Boll-fronten.

Trött tjej mornar sig hos pappa

Piggare tjej

Bra för hundarna att lära känna fler barn i Lovisas ålder, förr eller senare lär hon ju få egna kompisar med sig hem

Kommentarer
Postat av: Landkrabba

Tack för igår, det var trevligt! Det får vi göra om! :)

2012-06-07 @ 09:43:39
URL: http://landkrabba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0