Kosta Boda Art Hotel och Hjälten från Kalmarsund bokat

Fortfarande ruggigt väder och då känns det extra bra att nu ha bokat in en dag på Kosta spa. Det är första gången vi besöker Kosta spa så det ska bli spännande att se hur det är. Man blir lätt lite hemmablind men de senaste åren har Kosta rankats i klass med Varberg och Selma Lagerlöf vilket helt klart verkar lovande. Jag och mamma har besökt Varberg ett par gånger tidigare och man blir helt klart bortskämd!
 
Utöver att det ska bli underbart att krypa ner i en varm säng och bli masserad, insmord och allmänt ompysslad så ska det bli kul att få se konsthotellet från insidan. Vi har tjuvkikat lite på utomhuspoolen och den spektakulära glasbaren tidigare men nu kan vi strosa runt där en hel dag. En deckare jag läste nyligen utspelade sig på hotellet och ett av liken låg i glaskistorna under poolen så vi får väl se om jag vågar simma ner till botten och ta en närmare titt :p
 
Både jag och Älskling kommer att gå på Aroma Wrap - flow, sedan lyxar jag lite extra med Klassisk pedikyr också. Vi tog ett heldagspaket där lunch, fika, badrock, träning och tillgång till alla pooler och bastu ingick. Lovisa ska följa med men hon är nog helnöjd med att leka i poolerna.
 
Jag var lite orolig för om det var okej med en ettåring där men personalen utbrast "ååh, vad myyysigt!" på telefon så jag antar att det är okej :) Mamma ska också följa med så vi är några som kan turas om att underhålla gullungen. 
 
Vi kommer att åka över dagen (endast 7 mil till Kosta) på torsdag och senare på kvällen blir det premiären av "Hjälten från Kalmarsund" för vår del. Eftersom mamma bor granne med Krusentierska trädgården så har vi alltid gått på deras generalrepition utan kostnad, ett schysst sätt att kompensera för ökad ljudvolym och trafik. Men i år arbetar Älskling med teatern och då fick vi biljetter till premiären och deras efterfest, ska bli extra kul såklart :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0