Lugnet före stormen

Lovisa somnade väldigt sent idag så hon sover för tillfället. Själv sitter jag fortfarande i mjukisbyxor och försöker tanka lite lugn och ro inför kvällen.

Jag har haft det väldigt lugnt på företagsfronten i ett par veckor nu så jag känner mig ovan vid att ha tider att passa igen. Jag vet att jag kommer in i det snabbt och tycker att det är jätteskönt när det väl är igång. De där kvällarna när man kan gå hemifrån med gott samvete för att jobba är hur sköna som helst! Men så här innan är jag alltid lite opepp. Lite svårtstartat, lite seg, lite bortkopplad.

Ikväll blir det i alla fall hundmassage och första hjälpen för Barn med hund-gruppen. Mysigt! Brorsan fick skjuts vilket passade utmärkt eftersom Friskis och Svettis har utegympa 18.30-19.30 i Kalmarsundsparken. Precis i tid och på rätt plats, perfekt! Lovisa ska vara hos sin mormor under tiden som jag har min kurs, sedan kommer de också ner och tränar. Två hundar och en ettåring ska vi alltså hålla nöjda under träningspasset, hoppas de gillar idén :p Älskling ska under tiden möta upp sin pappa och hämta boxern Freja som ska stanna hos oss över helgen. Kommer bli fullt ös! Planen är att direkt efter Friskis packa in oss i bilen och bege oss ut i skogen. Clara och Eros är väl inte jättepepp på hundvaktsgrejen så att släppa ihop dem i ettan det första känns som en dålig idé. Ute i skogen har de i alla fall lite yta och kan gå lösa. Har vi tur springer de också av sig en massa energi inför natten tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0