Mot Nybro HU imorgon :)

Suget efter träningskompisar på hundfronten (eller ja, kompisar över lag är väl mer sanningsenligt) har varit stort på sistone. Dels för att vi blev lite ensamma när vi flyttade tillbaka hit mitt i småbarnsbubblan och inte riktigt har fokuserat på det sociala livet, dels för att hundarna behöver mer uppmärksamhet och träning tillsammans med andra. Nu har jag i alla fall kommit en bit på vägen och kontaktat Nybro Hundungdom.

Jag träffar ju en en hel del hundar och dess ägare "på jobbet" med det blir en annan instruktör-kundrelation då, ibland är det skönt att själv få vara deltagaren. Inte minst för hundarna.

Den här tisdagsgruppen tränar lydnad/bruks, varannan vecka i Nybro och varannan i Kalmar. Egentligen har jag lagt allt vad tävling heter på hyllan men det kan vara bra för oss att ha konkreta mål att sträva efter, en kul aktivitetet som vi inte bråkar om i vardagen och lite uppfräschning av mina tävlingskunskaper. Känner mig riktigt pepp faktiskt!

Imorgon är jag till på köpet gräsänka eftersom Älskling har jour (varför inte göra första mötet till en utmaning med två hundar, barnvagn, packning och en ettåring om man kan? ;)). Turligt nog ligger Nybro BK inom promenadavstånd från tåget och imorgon åker vi nog lite extra tidigt för att kunna säga hej till pappa också :) Mycket bra saker på samma kväll!
Clara kör miljöträning (alternativt övar sina vallkunskaper?) på en plastko förra sommaren :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0