Riktigt bra dag i Nybro

Det är ingen idé att berätta så mycket om vår förmiddag, vi sov till 10 eftersom Lovisa var vaken 4 timmar inatt. Efter det var det mest snooze i väntan på att Lovisa skulle sova lunch, vilket aldrig inträffade.

Eftermiddagen blev desto bättre. Vi packade in barnvagn och vovvar på ett trångt gammalt tåg (inget jag rekommenderar, ska tajma bättre avgång nästa gång) och började med ett besök hos pappa. Då somnade äntligen Lovisa så jag kunde prata med pappa och äta min kvällsmat ostört :) Det var en lite blyg Lolla som vaknade men efter en stund tinade hon upp, lekte med Buzz och pratade med sin morfar. Det var kul att se hur Lovisa tittade pappa i ögonen trots att han pratade via sin prator (ett talande tagentbord kan man säga).

Nybro Brukshundklubb låg drygt en halvtimmes promenad bort och det var riktigt bra att gå dit! Kunde i och för sig konstatera att två hundar och en ettåring är överkurs för min del att hålla koll på samtidigt som man ska träna tävlingslydnad. Särskilt eftersom Lovisa blev överlycklig, ropade "vovve! vovvovv!" och försökte jaga alla hundarna på plan... :p Trots detta kändes det riktigt bra med våra egna hundar och det blir fler gånger som vi åker dit! Det får bara bli en kväll då Älskling är hemma!


Kommentarer
Postat av: Älskling

Oj vad lik hon är dig i blicken på första bilden! Skulle säga läskigt men finner det mer underbart :-)

2012-06-20 @ 15:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0