Smoothie

Detta skrev jag för knappt en månad sedan men publicerade aldrig:
 
Vi har “kämpat” lite med maten här hemma. Känns fel att säga så för hon ammar ju för fullt men nu när hon är ett år så känner jag att liiite mat någon gång ibland hade varit väldigt skönt. Jag har inget emot att amma men som sagt, lite semester ibland hade inte skadat :p
 
Vi har kört BLW och vår vanliga mat, någon smakbit trillar väl ner i magen då och då men inga större mängder. Igår testade jag en grön smothie efter att ha läst Vilda Barn och succén är ett faktum! Vi får väl se om det håller i sig men idag har en hel deciliter slukats så det känns bra. Hon tyckte också att det var helt okej att bli lite matad med smothien (accepteras aldrig annars). Jag som har lite svårt för att köra vår BLW-style när vi är bortbjudna tycker det är skönt. Oftast får vi till plockmat som inte kladdar men i framtiden känns det bra att ha fler alternativ som är hyfsat civiliserade :p
 
Nu kan vi konstatera att smootie forfarande är toppen! På utflykt har jag tagit med några iskuber och det är både smidigt och svalkande. Vi mixar lite efter vad som finns hemma och det som inte äts upp fryser vi in. Banan använder vi nästan alltid, dels blir smoothien lenare då och dels kamoflerar den t.ex. sallad ganska bra. Nyttigt värre, och riktigt gott faktiskt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0