Snart provridning

Att återuppta ridningen har stått på önskelistan länge, men tyvärr har livet en tendens att komma mellan. Om man ska vara helt ärlig så är jag inte beredd att offra så mycket för ridningen, och ridning tar väldigt mycket tid. Men nu har vi i alla fall bokat in oss på provridning i ett stall utanför Lindsdal som känns lovande.
 
Där finns möjligheten att bestämma antal dagar och tider vecka för vecka och det passar ju oss väldigt bra. Ambitionen är att jag ska vara där 2 dagar/vecka men innan jag ger några löften så ska jag testa resvägen på egen hand. Bussen tar 33 minuter och sedan är det 4 kilometer kvar att gå/cykla. Förhoppningsvis hittar jag någon att samåka med och då tar det inte så mycket tid från annat :)
 
Den största fördelen är att stallägaren har 2 islandshästar att låna ut och då kan jag och Älskling rida ut tillsammans när planeringen tillåter, riktigt härligt! Älskling har inte riktigt intresset att åka ut 2 dagar/vecka men då och då kan vi nog ordna barnvakt och ge oss ut tillsammans. Skulle vi stortrivas i stallet så har de en shettis också som någon vuxit i om några år ;) *kan ju hoppas*
 
Bilder från när vi var på ridläger sommaren 2010, ridlägret som orsakade magsjuka och i sin tur en Lolla :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0