Underbara hundar!

Måste skriva ett litet inlägg tillägnat vovvarna också :) Den senaste tiden har det varit mycket pliktkänsla och dåligt samvete förknippat med hundarna, för lite tid och ork helt enkelt. Nu börjar våra ansträngningar ge resultat och idag kände jag hur jag riktigt njöt av att vara ute med dem! Lugna, harmoniska och lydiga, riktigt trevliga att umgås med :) Det har självklart aldrig varit hundarnas fel att vi inte har haft tid eller ork, men tyvärr smittar ju dåligt humör som pesten och de har betett sig därefter. 
 
Lilla Eros var en stjärna på kundmötet tidigare idag, är faktiskt förvånad över vilken duktig visningshund och assistent han är trots att vi inte har tränat så mycket "på jobbet". När vi gick hem så kunde han gå lös hela vägen och jag var hur stolt som helst! Tidigare i veckan körde vi igenom Lk1 och båda hundarna klarade samtliga moment. Jag kände något i stil med "What!?! Hur gick det här till?". Man märker också hur mina positiva känslor smittar av sig på hundarna som hälsar gladare, busar mer och söker mer kroppskontakt när vi är hemma.
 
När jag märker skillnaden så känner jag mig riktigt hemsk som tidigare "inte hade tid", men gjort är gjort och bästa sättet att kompensera är väl det vi gör just nu :)
 

Kommentarer
Postat av: Mamma Vild, Linnea

Hej!
Kommer inte ihåg hur jag klickde mig runt och hamnade här men jag fann en trevlig blogg och kommer snart tillbaka :)
Det hade nästan kunnat vara jag som skrivit detta inlägg. Mina små hundar känner sig nog lite bortglömda just nu :(
Hälsningar Mamma Vild, Linnea i Växjö

2012-06-22 @ 08:07:38
URL: http://www.familjenvild.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0