Vart ska jag börja? Kosta Spa var underbart!

Vilken bra dag vi hade igår! Spaavdelningen på Kosta Art Hotel överträffade faktiskt våra förväntningar och vi var nöjda med det trevliga bemötandet, de coola lokalerna, poolområdet, sköna behandlingar och riktigt god mat. Självklart slappar man inte på samma sätt med en ettåring men även där gick det över förväntan. Lovisa var helnöjd med att leka i poolen, flörta med personalen och frossa i fruktfat. Hon hade en toppendag hon med!
 
Vi kom till Kosta 8.30, bytte om till morgonrockar och serverades goda mackor, kaffe/juice och frukt inne vid poolområdet. Trots att de körde ett pass med vattengympa vid 09-tiden i den stora poolen så var det väldigt lugn stämning. Vi kunde lätt slappna av, sitta och prata i lugn och ro och känna oss ostörda. 
 
Jag och mamma inledde sedan med Klassisk pedikyr och min gamle vän liktornen sa byebye :) En trevlig och lättsam terapeut som gav babylena fossingar. Om det hade erbjudits fotmassage och nagellack så hade det varit plus i kanten för min del men jag var ändå nöjd med min timme. 
 
Lunch intogs på hotellet, en grillbuffé som var "wow"! Sedan tog vi en tur till outleten för att kolla utbudet men det var sisådär den här gången. Eftersom det är ganska dyra märken i grund så går man inte direkt dit och implusshoppar och i Lovisas storlek var det ganska utplockat.
 
Avslutningsvis gick vi alla tre på Aroma inpackning flow, både jag och Älskling somnade till lite när vi hade en hel timme för oss själva i ryggläge :p Men behandlingen var verkligen toppen! Rygg/nackmassage, peeling, inpackning och sedan lotion. Terapeuten var duktig på att ta i lite under massagen och det uppskattades! Att bli insvept i en värmefilt är inte helt fel det heller... :)
 
17.30 for vi hem och Lovisa däckade som en sten i bilen. Ett heldagspaket på Kosta med förmiddags- och eftermiddagsfika, lunch, tillgång till pool och bastu samt en timmes behandling kostar 995:-/person om man åker mån-tors. Med tanke på den höga kvalitén på både poolområdet, behandlingarna och maten så kändes det som ett bra pris. Jag och mamma betalade sedan ytterligare 600:- för pedikyren.
 
Kort sagt är vi väldigt nöjda med dagen i Kosta! Att åka med Lovisa var inga som helst problem och skönt med endast 7 mils resväg. Sist men inte minst var det väldigt betryggande och avslappnande att veta att hundarna också fick en riktigt bra dag hemma hos mormor med Jennie som hundrastare! Verkligen guld värt att kunna åka iväg en hel dag och veta att de har det bra :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Jennie - kreativ och pysslig mamma åt Malva

Låter som en toppen dag :) är avis..
Kul att jag kunde hjälpa till, säg bara till om ni skulle behöva mer hjälp någon gång. Både clara och eroz (stavning?) skötte sig utmärkt, men hur mår tassen på eroz? Gixmo har också trampat på en humla nydligen men ingen svullnad eller dylikt..

2012-07-01 @ 14:50:25
URL: http://jenniezen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0