Älskade nycklar (och åkpåse)

Nu har vi äntligen hittat dem! Mina älskade nycklar :) Clara lyckades "klia fram" dem i morse ur en kudde i spjälsängen. Helt otroligt vad glad man kan bli över par nycklar! Jag är också väldigt glad över att de fanns i lägenheten. Att vi skulle ha tappat dem på stan utan att märka det var en läskig tanke som inte alls stämde med mig bild av hur "vi är". Trots att vi är ganska slarviga... Men ett par nycklar som trillar ur barnvagnen vill jag gärna tro att jag märker, och nu kan jag fortsätta tro det!

Under tiden som de var borta kom jag på diverse saker som jag var "tvungen" att ha nere i källaren (enda stället vi inte hade reservnycklar till) och när det var omöjligt så blev behovet bara större och större. Så det första jag gjorde med mina fina nycklar var att gå ner och hämta sittdelen till vagnen. Egentligen tycker jag att det är för kallt för den nu och vi kan gott ha liggdelen ett par veckor till. Men som sagt, nu har jag byggt upp ett enormt sug efter sittdelen under de nyckellösa dagarna och var helt enkelt tvungen att hämta upp den. Trots att vi köpte rengöringssvamp till det vita konstlädret på liggdelen igår så att den skulle bli vårfin... Jaja, vi kan väl byta lite från dag till dag, vi har ju sååå mycket plats i vår lilla etta för två vagnar!

En annan sak som vi saknat lite den senaste tiden är en åkpåse. Vi prioriterade bort det under vintern eftersom vi ändå hade liggdelen, fårskinn och tjockt täcke. Men nu har Lovisa fått dille på att sparka av sig täcket under färd vilket skapar lite problem... Det hade varit skönt att kunna ta henne på en sovrunda utan att behöva klä på henne en tjock overall som hon sedan svettas i när hon sover vidare inomhus. Vi behövde med andra ord en åkpåse med dragkedja som man inomhus kunde knäppa upp hela vägen och som man utomhus inte kunde sparka av sig. Och nu när sittvagnen kom upp fanns det ännu större anledning att köpa en bra åkpåse!

Tidigare har vi tittat lite på blocket och tradera men tyckte att det var lite dyrt (vi är väl skadade av att alltid fynda på second hand så det mesta är "dyrt") och har därför skjutit på det. Men idag var jag inne på Human Bridge på Larmgatan för att se om de hade fina tyger till en mössa (de hade de tyvärr inte...) och där bland filtarna ligger en åkpåse! Fint handsydd, grått och lurvigt innetyg, rött och regnavstötande yttertyg, dragkedja hela vägen, en smart liten ficka att förvara grejer i som hänger ner bakom vagnen och stor nog i flera år framöver! Gissa om jag var helnöjd när jag betala 60 kronor för denna finfina sak!
Lagom varmt i vår

Den fiffiga lilla påsen bakom. Passar bra till blöja + mobil + nycklar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0