Imorgon laddar vi :)

Imorgon hoppas jag på en dag full med pyssel, företagande och lite måsten. Jag är nästan klar med det som ska fixas inför öppet hus på Tassoteket men har ändå en del att finslipa på.

Jag och Lovisa har jobbat på varsin tröja som vi ska ha på oss i sammanhang som dessa (Lovisa är nästan alltid min lilla assistent om dagarna så självklart måste hon ha en egen tröja!). Dog Performance färger är grönt och lila så min tröja är grön med lila tryck, Lovisas är lila med grönt tryck. Tröjorna köptes på Human Bridge, 19:-/st, sedan inhandlade vi tygfärg på Panduro för 35:-/st och fick låna bokstavsstämplar på Måsen. Till sist gick jag loss med lite pärlor och det arbetet ska jag fortsätta med imorgon.

Imorgon ska vi också sätta upp lappar på alla ställen vi kan komma på, lika bra att köra fullt ut överallt. Broschyrer och visitkort måste fixas till Tassoteket så det tänkte jag skriva klart imorgon och be Älskling väldigt snällt när han kommer hem att göra sista touchen och skriva ut. Han har redan varit väldigt snäll och fixat med hemsidan, bästa mannen man ha (fjäsk, fjäsk inför imorgon ;))!

Under morgondagen står också "storhandla åt mormor" på listan, detta veckonöje ;) Ska försöka motivera mig själv till att göra det innan Älskling kommer hem från jobbet, jag kanske bara åker lite snålskjuts hem när han ändå kör. Att handla åt mormor innebär en lång lista som måste följas till punkt och pricka, en mycket frustrerande upplevelse när man väl gör det men samtidigt helt självklart med tanke hur mycket hon stället upp som hundvakt, kokerska och mycket mer!

Till sist ska jag avsluta med att fira Internationella Kvinnodagen! Sedan några år tillbaka är det tradition att kvinnsen i vår familj går ut på restaurang denna dag, och självklart ska Lovisa invigas i år :) Det lutar åt Gröna Stugan eller Stekhuset, smarrigt värre! Ska bli skönt att ha en anledning till att klä upp sig lite också, blir inte så ofta möjlighet till det när man varierar sin tid mellan öppna förskolan och naturen :p

Här är en liten sneak peak på vad vi pysslade med idag, mer bilder kommer imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0