Nygamla skor

Jag tror att den här "ledigheten" hemma med Lovisa gör mig lite tossig. Samtidigt som det är jätteskönt med sovmorgon, Lollan-bus och långpromenader med hundarna så kliar det i hela kroppen efter att få göra något mer. Tidigare så tyckte jag att liiite magkatarr var ganska skönt, det betydde att man hade ansträngt sig utan att kollapsa överdrivet. Nu kan man väl säga att om magkatarren skulle komma smygande så beror det nog mer på frustration över för lite att göra än på hårt arbete, inte en lika skön känsla...

Jag är väldigt glad över att Tassoteket gav mig en spark i baken och en tid att passa så att jag blev lite mer motiverad att komma ur bebisbubblan i alla fall. Familjen blir kanske inte helnöjd om jag skulle börja arbeta varje kväll men fullt sånt tryck tror jag inte att det blir, det är bara skönt att göra något för sig själv :)

Men om man återgår till tossigheten här hemma dagtid. Det är svårt att kombinera Lovisa med betalande kunder så när Älskling är på jobbet får vi roa oss med annat. Varför inte pimpa skor? Rotade fram två par gamla dojor i källaren (åh vad jag älskar mina källarnycklar nu!) och bestämde att de var värda att offras till experimentet. Ena paret var svarta pumps och det andra var svarta tygskor från H&M. På TGR köpte jag glitter, pärlor och hobbylim för totalt 50:-, underbar affär! Sedan var det bara att börja pyssla och här är resultatet :)

Materialet

Arbete pågår

Pumpsen

Tygskorna

Älskling vill nog hävda någon slags sinnesförvirring om vi ska gå på stan tillsammans med det rosa exemplaret men det bjuder jag gärna på, det var hur kul som helst att pyssla loss på skor! Pumpsen blev helt klart snyggast, men tygskorna känns barnligt mysiga i vår :)

Kommentarer
Postat av: jennie

De svarta skorna med röd klackn blev ju jätte bra :) inte alls..



vi får ta måsen någon dag i veckan, för nu är vi nästintill helt friska :)

2012-03-09 @ 20:35:06
URL: http://jenniezen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0