Sommarkänsla

Åååh, vad jag älskar värmen som har kommit! Jag har varit ute iklädd endast en tunn klänning idag, det inträffar inte många dagar om året kan jag säga. Ett par kritvita ben på lufting... Hoppas på klänningväder imorgon också men nu har jag i alla fall förberett mig med lite brun utan sol.

Att klä på Lovisa känns svårare eftersom man å ena sidan vill skona henne från att svettas ihjäl men å andra sidan får tvångstankar om cancer så fort lite oskyddad hud sticker ut. Idag var hon insmord i spf 50 men nu har jag läst en hel tråd om kemikalier i solskydd samt om d-vitaminbrist så nu känner jag mig som en skurk där med... Knepigt!

Vi hade i alla fall en hel del ledig tid idag. Älskling jobbar halvdag på fredagar och kommer hem ungefär lagom till att jag och Lovisa vaknat ordentligt. Det blev en runda på stan för att handla ballonger, underlägg och lite annat inför morgondagen. TGR är toppen! En runda på Maxi behövdes också men det kändes dumt att slösa en solig dag där så vi snabbköpte lite plockmat, åkte till Stävlö och släppte flocken lös i hagen till att börja med. Fördelen med att Lovisa nu kan vandra omkring, pilla på löv, titta på hundarna och annat skoj lite mer självständigt är att jag kunde ligga på filten och sola i lugn och ro. Delvis tack vare att Älskling agerade lekledare och solade "in motion" istället, men förra sommaren skrek Lovisa så fort vi närmade oss en strand så helt klart en förbättring! Helt underbart skönt att få ligga i solen ett par minuter :)

Nu har vi varit hemma och slappat ett tag, Älskling förbereder mat och tårta till imorgon. Just nu sitter han och tittar på ugnen för att undvika bränd marängbotten, vad gör man inte för sin Lolliboll :p

Glad tjej i det höga gräset
På upptäcksfärd
Solskydd i hela håret eftersom den där solhatten är med av än på...
Inspekterar taggbuskarna med Eros

Kommentarer
Postat av: Landkrabba

Svårt det där med sol och bebisar. Precis som du skriver så tror man att cancer kommer som ett brev på Posten. Sambon och jag diskuterade det senast idag, det är ett under att vi 80-talister överlevt. Och jag växte dessutom upp på en fiskebåt, fullt utsatt för väder och vind... ;) Vi försöker att ha en rätt avslappnad stil inför det mesta. Jag har inte läst någonting om huruvida solskydd är farligt eller inte men föredrar nog det framför sönderbränd grisskär bebis. När allt kommer omkring så använder, i alla fall inte vi, solskydd varje dag, vi bor ju trots allt i Sverige ;)



Men det är väl klart att vi ska ta en fika! Vi gillar fika! Vi sticker ju som sagt iväg några dagar nu men sen är det relativt öppet. Bara lite ettårskalas och sånt där ;) Lämnade mailadressen i den här kommentaren. Har du Facebook kan vi ju höras mer där?

2012-05-27 @ 17:49:09
URL: http://landkrabba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0