Typ helg

Ah, underbart! Inga inplanerade möten på två dagar nu :) Nu har jag ju världens mysigaste kunder så det är knappast betungande att jobba, men idag har Lovisa varit gnällig, jag har halkat efter lite och det ska bli skönt med två lugna dagar att återhämta sig på. Att arbeta med Lovisa är helt klart enklast när man kan vara flexibel med tider, då är det bara att passa på när hon sover eller roar sig med annat. Men idag hade vi tider att passa och bråttom att skriva klart texter till en deadline. Självklart blir det ju lite extra frustrerat mellan mig och Lovisa när jag känner mig stressad och har svårt att släppa fokus helt. Nu låter det som att vi hade en katastrofdag men så var det ju såklart inte, det är bara svårt att avgöra hur mycket arbete som är lagom arbete. Jag tänker inte låta arbetet gå ut över Lovisa och den mysiga hemmatiden så de dagar hon inte är med på noterna blir det bara att kompensera med sena kvällar. Att få jobba lite är helt klart värt besväret, riktigt skönt!

Älskling har lekt färdigt med vår lilla resedator, numera Emmas arbetsdator, och den används flitigt. Har fortfarande lite svårt att ta upp den på möten, känner mig mer social med papper och penna, men på Barn med hund-kursen var den toppen för mina anteckningar och nu kan jag sitta i solen och jobba obehindrat. Känner väldigt high tech och cool ;)

Idag har vi också gjort en annan cool grej, något som kan bli bland det coolaste vi gjort, men det får förbli en hemlis tills allt är helt klart. Förhoppningsvis kan vi fira ordentligt till helgen men det finns väl risk att det tar liiite längre tid än så. Nu ska jag i alla fall smygfira med rött nagellack, det är vardagslyx det.

Kommentarer
Postat av: Jinni

Åh vad härligt det låter att få lite lugnt och skönt.

Jag har BF 8 aug så det är ett tag kvar. Men jag längtar tills jag är där för illamåendet jag dras med nu är inte att leka med.

Kram Jinni

2012-05-03 @ 23:47:53
URL: http://www.whatiwant.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0