Flyttkaos råder

Nu är det bara tre dagar kvar innan vi flyttar in i vårt hus! TRE dagar!! Lägenheten är full med flyttkartonger, vi har ordnat med el, vatten och värme, ny hyresgäst skriver på kontraktet på måndag och det börjar mer och mer kännas verkligt. Vi ska flytta :) 
 
Från en etta på 37kvm till ett hus på nära 200kvm med vind, källare och trädgård! Och en egen hyresgäst! Behöver jag säga att vi är peppade till tusen?
 
Men ikväll tar vi en paus från flyttkaoset. Lovisa och hundarna ska mysa med mormor och gammelmormor, jag och Älskling ska prova på den mexikanska restaurangen inne i stan. Blir bra med ett avbrott för oss alla.
 
Det känns alltid lite konstigt att lämna bort Lovisa, särskilt när vi ska göra något som hon skulle kunna följa med på. Men jag tror att Lovisa föredrar en lugn kväll hemma hos gammelmormor där allt är sig likt, istället för att byta flyttkaos mot ny restaurang. Hon verkar i och för sig inte så påverkad av att vi flyttar men visst måste det vara konstigt att lägenheten är full med kartonger och mamma och pappa bara är upptagna. Jag och Älskling tycker det ska bli ganska skönt att prata igenom allt själva också, stämma av inför de kommande dagarna. 
 
Myskväll för alla :)
 

I flytten kommer diverse saker fram, en napp till exempel. Lovisa testade, tog tre sutt och gömde den igen :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0