Loppis och Friluftsfrämjandet

Idag började vi dagen vid 10.00 genom att åka till Folkets park. De hade en stor loppis och vi var som vanligt på jakt efter att fynda barnkläder inför nästa säsong. Second hand is the shit! Jag har blivit ännu petigare med kvalitén på kläderna (önskar mig obehandlade ullkläder, good luck...) så det blir allt svårare att fynda... Men ett par höstskor, en tjocktröja, en rånarluva och en glasburk fick följa med hem. 
 
Efter loppisen blev det Värsnäs. Idag hade Friluftsfrämjandet "öppet hus" för barn 1-6 år och det var riktigt mysigt. Skogsmulle var där (liiite läskig enligt Lovisa), de hade äventyrsrunda, tipsrunda och grill. Vi hoppades att Lovisa skulle kunna få börja i deras barngrupp Skogsknopparna som träffas 8 söndagar i höst. Tyvärr var det redan fullt men vi fick första reservplatsen. Egentligen var det tänkt för barn födda 2010 så det är väl inte mer än rätt att vi väntar till vårterminen, men det lät så härligt! De träffas i 1,5 timme (med föräldrar såklart) och upptäcker skogen, berättar sagor, sjunger och avslutar med fika i naturen. Det lät väldigt "oss" på beskrivningen och när jag nu läser på Friluftsfrämjandets hemsida så inser jag att de erbjuder ganska mycket som är "oss" :) Samåkning till svampskogen den 15/9 till exempel? Eller vandringar för daglediga en gång i månaden? När Lovisa blir äldre så erbjöd de även barnverksamhet lite likt scouterna men med mer fokus på djurlivet (uppfattar jag det som i alla fall). 
 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0