28 dagar kvar

"Du har 28 dagar kvar till beräknad förlossning", imorgon påbörjas vecka 37. Det har känts väldigt pepp och komplikationsfritt de senaste månaderna men nu börjar det bli lite kämpigt... Jag kan liksom inte sova, jag är bara trött, tung och osugen. Och halsbrännan! Blää! "Trycket på urinblåsan blir starkare och man måste kanske kissa oftare", jo tack... Förvisso inte helt fel tidpunkt att springa på toaletten i tid och otid nu när Lovisa kör intensivt på potträning :p
 
28 dagar känns som onödigt lång tid, samtidigt ganska stressande när jag tänker på vad jag vill ha klart tills dess. Uppsatsen till Lund ska vara inne, jag vill vara påläst och förberedd på en hemförlossning, jag vill att huset ska vara så pass "klart" att vi bara ska kunna gå här hemma och njuta av bebisen och helst ska alla fakturor och samtal med banken sen renoveringen vara ute ur hjärnsystemet. En inte så realistisk målbild... Särskilt när jag själv orkar lägga ner en insats på ca en halvtimmes effektivt arbete per dag :(
 
Än så länge kommer jag i alla fall upp på hästen, alltid något positivt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0