Snart kan du komma ut lilla bebis!

Fyra dagar kvar till BF, en Lovisa som är lite sjuk/gnällig/väldigt mammig och halvfärdiga målarprojekt överallt här hemma har satt sig lite på humöret... Nu är jag ganska opepp. Fruktansvärt opepp faktiskt, på det mesta.
 
Kände när Lovisa fick feber för ett par dagar sedan att jag verkligen inte hade reserver för att bli väckt och amma minst en gång i timmen hela nätterna igenom samtidigt som jag måste kissa varje kvart och inte kan vända mig om i sängen utan att allt mellan naveln och knäna bara gör skitont... Nu är febern borta men varken jag eller Lovisa verkar vara riktigt i form än. Jag är gnällig, hon är gnällig, det är en dålig kombo.
 
Jag skulle behöva sova i ett dygn, men då blir jag istället frustrerad över att jag inte för renoveringsprojekten framåt så det är inte riktigt aktuellt som alternativ. Hoppas att vi blir klara snart och att jag och Lovisa kommer i form precis lagom så att vi är redo och utvilade när den lilla väljer att titta ut. För även om jag är sjukt trött på graviditeten så är det helt okej om hon stannar inne liiiite till. Vi "ska bara" måla klart stolarna, kökssoffan och skolbänken, sätta upp hyllorna i arbetsrummet och fixa iordning skrivbordet, dekorera så att det blir så där mysigt och självklart storstäda ;) Sedan hade jag tänkt andas i några minuter också och fundera igenom det här med att föda hemma. Ladda lite liksom. Fundera på hur jag vill ha det, hur vi ska göra.
 
Men statistiskt sätt kommer bebisen imorgon eller på tisdag så det gäller att vi jobbar fort ;) Lovisa kom ju på BF+1 och det vanligaste är att andra barnet kommer 3-4 dagar tidigare. Oavsett när hon kommer så räknar jag med att både renovering, dåligt humör, räkningar, studier, lägenhetsförsäljning och allt annat som snurrar i huvudet just nu kommer att vara som bortblåst de närmaste dagarna efter förlossningen. Det känns både skrämmande och lockande.

Kommentarer
Postat av: Änglaliv

Ja, korgarna är underbara och kommer från IN&FINN!
Spännande med stundande förlossning! Själv har jag dryga 9 veckor kvar men är redan väldigt nervös =)

2013-08-26 @ 11:34:47
URL: http://www.anglaliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0