Så var helgen över

Hjälp vad fort det går! Vi är verkligen inte vana vid att bara ha helgerna tillsammans, de försvinner ju hur snabbt som helst när det är ens enda ledighet tillsammans. Hur gör "alla andra" egentligen? 
 
Vi var i alla fall på Voxtoropgårdens julfest i lördags och hälsade på grisarna, köpte lite korv och frös som sjutton. Lovisa tyckte det var kul att hälsa på grisarna :) Jag tyckte också det var kul, det känns bra att se vad det är man sedan lägger på tallriken och faktiskt känna "jo, men det här är helt okej". Någon glögg blev det däremot inte, vi hade barnvakt men ville ändå bara hem och ta det lugnt. Karl och Lovisa dekorerade pepparkakshuset och vi tittade på Grinchen, det fick räcka för aktivitet. 
 
Idag har jag, kidsen, Galia och mamma gjort lite julshopping under tiden som Karl hållt på med tilläggsisolering av vinden. Nu sitter jag med min nya leksak, lamineringsmaskinen ;) Vilken grej! Tanken är att laminera lite grejer till Lovisa men med den här entusiasmen så lär hela huset vara laminerat till jul ;) Egentligen borde jag sova, det är Lund 4 dagar i rad med start imorgon 05.47 men hela jag är inställd på jullov så jag får väl sova på tåget. Sömnbrist är ändå vårt normaltillstånd så tågsömn är ganska lyxigt. 
 
Playdate hos kuselinerna
Tre av fyra i barnaskaran
 Voxtorp gård
Nöff nöff
Lovisa ville helst klappa hela högen
Småkultingar
 Lite svårt att stoppa godisarna på huset och inte i munnen ;)
Teamwork 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0