70-årskalas i Nybro

Söndagen den 2 juni var vi bjudna på Gerds 70-årskalas i Nybro. Gerd är sedan långt innan min födsel god vän med mormor och även vi som är några generationer bort brukar träffas vid större högtider. Att Gerd skulle ha något storslaget rådde det inga tvivel om, vi hade hört förberedelserna hemma hos mormor i flera veckor :p
 
Catering från Emmaboda bjöd på utsökt lax med nypotatis. Jag som trodde att Lovisa skulle äta en jätteportion (lax är favoritmat), trodde fel och fick äta för två. Inte mig emot men jag rullade verkligen hem! Efterrätten var också jättegod, minns inte namnet, men av förklarliga skäl fanns det inte utrymme för hur mycket som helst. En trubadur var där och bjöd på "gamla godingar" och barnmusik, väldigt trevligt med livemusik och det blir så personligt när den som spelar och sjunger samtidigt är med på festligheterna. Men om man frågar festens barn (och många vuxna) så var höjdpunkten TuffTuff-tåget som tog oss på en guidad tur runt Nybro. Många i sällskapet är pensionerade förskollärare så de flesta hakade på körsång om både tåg och bussar, Lovisa var mer än nöjd! Inte ett kalas i mängden med andra ord.Jag tror att Gerd var jättenöjd och det var vi med :)
 
Barnbus i Gerds spännande trädgård
 De små kusinerna utforskar :)
Hålla handen :)
TuffTuff-tåget gör entré
På plats
Lovisa var mycket nöjd över att få sitta brevid dagens födelsedagsbarn, lite extra nöjd när hon sjöng ;)
Som sagt, mycket nöjd! :p
 
Jag som känner mig väldigt kritisk till dagens förskola kan tycka att det är både mysigt och lite sorligt att höra alla dessa pensionerade förskollärare berätta om "den gamla goda tiden". Hade vi skaffat barn för 30-40 år sedan hade Lovisa kanske fått gå ett par timmar i veckan hos Gerd, kanske ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0