Återblick: Astrid Lindgrens värld

Lördagen den 1 juni bjöd Rädda Barnen alla sina medlemmar med familjer på Astrid Lindgrens värld. Vi får skicka iväg ett stort tack Hemmaföräldrars nätverk på Facebook där vi fick tipset (och självklart till Rädda Barnen själva). Hemmaföräldrars nätverk är perfekt för smarta barntips, ofta till billing peng eftersom hemmaföräldraskap i sig inte är direkt gratis. 
 
Vi är inte själva medlemmar i Rädda Barnen men mormor är och vi fick biljetter genom hennes medlemskap. Lovisa var väl egentligen liiiite för liten för att uppskatta Astrid Lindgrens värld fullt ut men nu när vi inte betalade för entrépriset kändes det helt klart värt resan. 
 
Parken känns väldigt gedigen och välgjord, jättemysiga miljöer! Det enda jag inte gillade var att hästarna i Mattisskogen stod uppbundna i sin hage, såg fruktansvärt tråkigt ut... Jag antar att de gjort det valet för att hästarna skulle kunna visa upp rätt utrustning men jag känner mig ganska säker på att barnen varit minst lika imponerade av lösa hästar med endast grimma i hagen. 
 
Vi tänkte att Lovisa skulle uppskatta Pippi Långstrump (länge kallad "Simpsump" av Lovisa :p) och Karlsson på taket mest eftersom det är figurer vi har läst och lyssnat på sånger med. Emil i Lönneberga är också väldigt populär men hans del av parken var under uppbyggnad. Väl på plats var det poliserna från Pippi, Kling och Klang, som var den största succén! Alla små lekhus och rutschkanor var också väldigt poppis :)
 
Vädret var inte det bästa, regnade till från hela dagen, men vi var väl förberedda. Jag kände mig som en riktig bullmamma (ovant!) som hade packat vagnen full med paraplyer, flera ombyten till alla, extra skor, diverse picknickmat, filtar med mycket mera. Så bra packade man inte när man själv skulle på aktiviteter för ett par år sedan!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0