Bebis i magen

Under hösten tänkte vi att det var dags att skippa de där p-pillerna och hoppas på en liten miniboll till sommaren. Vi var inte så stressade att det måste bli så tätt mellan barnen men ville gärna ha sommarbarn så vi tänkte går det går det, annars vänta vi till nästa år. Månaderna gick och det hände väl inte så där väldans mycket. I mitten på december började jag känna mig precis som jag gjorde med Lovisa i magen. Molvärk, ett oförklarligt illamående som aldrig går över, trött. Kände mig ganska kaxig när jag tog graviditetstestet och inte lika kaxig när det var negativt :p Vi visste ju att det i så fall skulle vara väldigt tidigt i graviditeten och att testen då kanske inte skulle ge utslag så vi väntade lite och testade igen. Och igen, och igen... Till slut kände jag mig mer inbillningssjuk än gravid! Hur som sa vi att på julaftons morgon tar vi ett sista test och är det fortfarande negativt så ger vi upp. Och på julaftons morgon bjöd på ett streck på rätt ställe! :) Ett svagt streck men ändå ett streck! Vi som hoppades på ett syskon i juni, juli eller augusti fick till slut den 31 augusti som BF, typiskt vår tur ;) 
 
Idag är graviditeten redan inne i vecka 29 och bortsett från de där första månaderna av konstant illamående och trötthet så har tiden bara flugit förbi! Med Lovisa i magen räknade vi nästan varje dag och hade koll på minsta millimeter hon växte där inne, men den här gången känns det som att förlossningen närmar sig med stormsteg utan att vi hinner tänka så mycket. Men nu när resten av huset sover kan jag i alla fall googla lite och konstatera att graviditeten har pågått i 201 dagar, vi har 79 dagar kvar. Jag blev gravid ca den 9 december (där snackar vi tidiga känningar!) och beräknad förlossning är lördagen den 31 augusti. Bebisen börjar mer och mer få proportiner som en "vanlig" bebis, är ca 39cm lång och väger ca 1 300g. Än så länge finns det plats nog i magen att röra sig på och hon (japp, vi har kollat och det blir en lillasyster :)) utnyttjar det fulla för gymnastiska konster! Jag känner mig pigg och hyfsat rörlig, det börjar bli lite knepigt att lyfta otympliga saker och det märks att det börjar bli lite ont om plats inne i kroppen. 
 
Förra vecka påbörjade vi föräldrautbildningen och det var riktigt mysigt. Egentligen erbjuds inte det andragångsföräldrar i Kalmar men eftersom vi flyttade till Sverige för sent för att få gå en med Lovisa så gjorde de ett undantag. Själva informationen kan vi såklart "googla" men både jag och Karl sa efter kurstillfället att det var riktigt skönt att för en stund få fokusera på att vi faktiskt ska ha en bebis! Som sagt la vi ner mycket mer tid på att fundera över graviditet, föräldraskap osv. när Lovisa låg i magen men nu tar ju Lovisa så mycket fokus om dagarna och vi har renoverat huset, börjat nytt plugg och allmänt bara varit upptagna hela tiden. Riktigt skönt att landa lite i att vi snart får ytterligare ett litet barn :) 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Alldeles för längesen jag klickade in här, så nu får jag passa på att säga STORT grattis till miraklet! Och till studier och skapa allt. Fantastiskt roligt! Kram :)

2013-08-20 @ 09:26:37
URL: http://fruedholm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0