Jättetrevlig kväll :)

Nu har vi precis kommit hem efter en riktig helkväll med teater och efterföljande middag. Ett högt tempo i teatern och det må låta klyschigt men vi hade tur med vädret. Ska man på utomhusteater så är vädret helt klart av lite större betydelse ;) 
 
 
Efter teatern passerade jag mamma för att booba ett lite barn och Karl gick hem till huset för att rasta hundarna (som blivit riktigt duktiga på att vara själva där). Att somna hade Lovisa inga planer på så vi tog sällskap in till stan där jag och Karl vek av för eftermingel på Stadshotellet. Lika trevliga bordskompisar som förra året, eller rättare sagt nästan samma bordskompisar som förra året :) Hur bra som helst!
 
Eftersom jag är jag så måste jag ju också kommentera den goda maten... Buffé alltså, perfekt för den som äter för tre!
 
Måste också säga att det är skönt att få "komma ut" lite. Det låter ju brutalt sorligt men för det första har vi varit dåliga på det här med att vara sociala överlag och för det andra är det lite av ett projekt att fixa både hund- och barnvakt längre stunder. Att då få sitta i ett par timmar med en massa trevliga vuxna och äta god mat i lugn och ro är härligt! "Det här borde vi göra oftare".
 
Extra bra känns det när man sedan hämtar ett litet barn som sover hur gott som helst hemma hos en nöjd mormor. Jag är glad över att Lovisa är så trygg hemma hos mamma att hon även somnar där utan problem. Det är heller aldrig några problem att lämna henne utan nämner man att mamma/mormor ska vara barnvakt så tjatar hon om att vi måste gå snart hela dagen. Inga tvivel om att hon trivs! Så mycket för att sjalåkande hemmabarn som ammas blir osjälvständiga ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0