Önskelista till badrummet

Målet var att gå över till en bättre livsstil när vi flyttade till huset, både för oss och miljön. Så det är väl hög tid att ta tag i det nu!
 
Tänkte börja i badrummet, där har jag hyfsad koll på vad jag vill ha. När det kommer till schampo, tvål och sådana grejer är det ganska lätt att skriva shoppinglista. Jag önskar mig nämligen inget ;) Vårt skafferi duger alldeles utmärkt på den punkten. Bikarbonat + kokosolja som deodorant, bikarbonat + äppelcidervinäger som hårtvätt, socker + olivolja som peeling/återfuktande, honung som ansiktstvätt osv... Det mesta går att ordna utan en massa konstigheter! Men några saker, som t.ex. tandborstar, kan vara knepigt att knåpa ihop själv.
 
Jag gillar egentligen att gå till "riktiga" butiker, känns alltid lite trist att bara klicka hem grejer på Internet. Å andra sidan är priset ofta bättre på Internet och många produkter går inte ens att hitta i Kalmar. Men här är i alla fall en lista på vad som önskas, ska kolla runt lite på stan innan jag beställer något.
 
Naturlig tandborste i bambu som är helt komposterbar! Borsten är tillverkad av mjuk stärkelseplast som även den är nedbrytbar i en kompost. En mjuk tandborste som är skonsam för tandköttet.
Tandborsten är helt tillverkad av MOSO-bambu som inte kommer från storskaliga plantage och ej från områden där pandor finns. Levereras i en komposterbar förpackning.
Kostar 29:- för både vuxen- och barnstorlek på jordklok.se
En mild fluorfri tandkräm för barn som utvecklats i samarbete med tandläkare. Den är speciellt framtagen för rengöring och vård av mjölktänder och för att stärka munfloran hos barn. Den mineraliska putsdelen av kiselbas rengör tänderna skonsamt och grundligt - regelbunden rengöring med tandgelen avlägsnar beläggningar, skyddar och vårdar tänderna.
Innehåller ringblomma som har antiinflammatoriska egenskaper och hjälper därmed till att stärka och skydda tandköttet. Smaken är mild av naturliga eteriska oljor som barn brukar tycka om. Den milda kompositionen i tandgelen innehåller inga farliga substanser och är därför inte heller farlig om barnet råkar svälja den.
Kostar 45:- på jordklok.se
Tandkräm från Urtekram med ekologiska ingredienser och fräsch eukalyptussmak som verkar positivt för att bibehålla både friska tänder och tandkött. Urterkrams tandkrämer innehåller aktiva ämnen som rensar tänderna, stimulerar tandköttet och gör dina tänder vitare. Fluorfri.
Innehåller inte SLS/SLES eller andra skummedel som irriterar munslemhinnan. En liten skumeffekt uppnås på naturlig väg.
Kostar 39:- på jordklok.se
Naturborste. Hittar ingen "perfekt" på Internet men det ska finnas på Åhlens och Kicks så får gå dit och kolla utbudet. Verkar gå att hitta för 100-200:-.
 
Helst skulle jag vilja få tag i lite smink också, känner mig mycket piggare och gladare då! Men det området har jag inte riktigt utforskat klart vad jag vill ha och inte så det får vänta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0