Ridtur i Bottorp

För ett par veckor sedan hittade vi en medryttarannons som lät passande, två islandshästar ca 2 mil utanför Kalmar. Vi har länge hoppats hitta två hästar i samma stall så att vi båda kan rida ut samtidigt, men utan krav på att rida båda två varje vecka. Det är inte alltid vi kan hitta tid eller barnvakt så att båda kan rida två dagar i veckan. Islandshäst känns också passande eftersom de viktmässigt klarar av Karl men ändå är tillräckligt små för Lovisa.
 
I vanliga fall tar jag gärna en häst med lite krut i men att börja rida en okänd vildhäst de sista veckorna av graviditeten kändes lite väl dumdristigt, så en trygg och snäll häst till mig och Lovisa var ett krav just nu. När jag varit där och provritid snälla Ari så kändes det superbra! Nu när det har gått ett par veckor känns det ännu bättre :) En genomsnäll häst som är trygg, lydig och hellre stannar än skenar, utan att kännas tråkig.
 
I dagsläget turas vi om att rida Ari, brukar ta långpromenader hela familjen så att både jag, Karl och Lovisa får rida. Alternativt åker jag ut till stallet själv för lite längre ridturer i skogen tillsammans en annan tjej som rider i samma stall (vill inte sticka ut själv när jag är gravid). När bebis i magen är ute på andra sidan ska jag börja rida den lite busigare Röskur så att jag och Karl kan rida ut tillsammans, det blir också spännande!
 
 
Att Lovisa gillar att rida häst är en underdrift vilket gör det extra kul att ta med ta med henne! Hon ska helst rida själv och är väldigt noga med att ha sin egna hjälm på sig ;) Även om Ari är den enda hon har fått rida ute i Bottorp så är hon lite extra kär i minishettisen Diva som står i boxen bredvid. Vi får väl se om Divas matte kan tänka sig att låna ut den lilla någon dag. En minishettis blir ju lite mer proportionerlig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0