Uteritt i ösregnet

Måste också få skriva av mig hur fantastiskt, underbart, jättehärligt det är att få åka ut till stallet ett par gånger i veckan och bara njuta! Ofta följer ju hela familjen med och det är mysigt på sitt sätt, men att få ge sig ut i skogen utan barn och hundar är verkligen något extra när vi i vanliga fall är med varandra dygnet runt, sover ihop, ammar och bär. 
 
Idag red jag ut med Martina som rider Röskur i samma stall och det blev en långtur på två timmar. Regnskurarna kom tätt men när man väl är genomblöt så gör det detsamma :) Fördelen med att rida två (förutom att det är trevligt och jag som preggo inte vill ge mig ut själv i skogar där jag inte hittar) är att tempot blir lite högre på Ari. Röskurs energi smittar av sig och det blir lite mer action i både tölt, trav och galopp. Imorgon räknar jag med träningsvärk, en skön känsla av att man gjort något!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0