Ännu mer amningsprat

Här hemma börjar vardagen sätta sig, nätterna känns lite lugnare nu och det påverkar humöret en hel del. Lovisa fortsätter att somna gott på kvällen utan att amma men när hon vaknar på natten är det svårare... Både hon och jag tycker att det är ganska jobbigt att amningen inte är en självklarhet, men det gör helt enkelt för ont. Inte blir det lättare av att lillasyster får amma jämt heller... Jag vet ju att det kommer ordna sig snart, Lovisa kommer troligen inte vara lika fokuserad på amningen när värsta syskonchocken har lagt sig och brösten kommer anpassa sig och sluta göra ont. Men just nu känns det lite kämpigt med den biten...
 
Lillasyster ammar i alla fall jättebra och det är skönt! Att det gör lite ont när brösten är sprängfyllda och ska vänja sig vid en liten bebis hör ju till men hon har ett bra tag och ammar gärna. Känns väldigt lyxigt att allt bara flyter på :) Och trots att jag är mån om att kunna amma lillasyster på samma sätt som Lovisa så är jag oerhört glad över att det här barnet gladeligen tagit nappflaska med pappa också. Vi tänkte inte köra så hårt på flaskan men de gånger jag nattar Lovisa eller om några månader ska på en tenta så känns det bra om pappa kan tillgodose alla behov ändå, små bebisar har ju en tendens att vilja ha NU och inte om fem minuter :p Överlag känns det väldigt skönt att både jag och Karl är hemma på heltid och lär känna den lilla krabaten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0