Back to business

Idag är det dags för BVC, att det ska vara så svårt att säga nej... Jag känner inget som helst behov av BVC den här gången, våg och måttband har vi ju hemma och utöver det känns det mest som ett väldigt stelt kafferep att gå dit och visa upp sig. Men av någon anledningen är det väldigt svårt att få fram detta till BVC. Så nu är det i alla fall bestämt att vi ska dit för en vikt och hämta ut Lillbolls hälsobok idag vid 11.00. Jag försökte få fram att vi sedan inte kommer förens läkarbesöket vid 6 veckor och sedan håller oss till vaccinationstillfällena, men som sköterskan sa "det kan vi ju prata om när vi träffas". Urk för att samla mod till sig att förklara ytterligare en gång att nej, vi är inte intresserade av att gå hit för ert godkännande och kontroll när vi själva känner att det inte ger oss något mer än frustration. Jag hatar sådana diskussioner... Vår sköterska är gullig, jag har bara lite svårt för att hålla mig inom den snäva normen ;)
 
Igår började också höstterminen på juristprogrammet nere i Lund, kan erkänna att det stressar mig liiite. Jag känner mig fortfarande ganska bebisbubblig och har inte riktigt lust att sätta mig in i allt inför ny termin på heltid. Nu har jag bestämt mig för att åka ner först den 12/9 då det första obligatoriska seminariet är och köra igång på riktigt då. Men det är svårt att inte känna sig lite splittrad när klasskamraterna börjar uppdatera Facebook med en massa information som man inte riktigt har koll på. Får nog ägna en dag snart åt att samla ihop mig lite inför terminen. Senast på torsdag ska höstens gruppindelning publiceras och då vet man exakt vilket schema som gäller så jag avvaktar nog tills dess.
 
Ska bli spännande att plugga med Lillboll i alla fall! Fortsätter hon vara så nöjd och tillfreds som hon är nu så blir det inga problem att ha henne med i sjalen :)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag kan verkligen hålla med om bvc, har vi lyckan att få fler barn någon gång i framtiden kommer vi nog att göra som er!

Kul med studier förresten, framförallt i "min" stad. Lund är så fint! Kram!

2013-09-03 @ 11:04:57
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Frank

Vilken BVC sköterska har du? Jag har en som är kanon, inga krav eller något!

Svar: Vill inte hänga ut henne här, men det gick jättebra på besöket så jag får ge henne lite mer cred än vad jag trodde :p
Emma

2013-09-04 @ 21:51:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0