Skogen - snart kommer vi!

Nu är äntligen vår ledarutbildning för barngrupper inom Friluftsfrämjandet bokad och klar. Nästnästa helg drar jag och de andra två flerfamiljsfamiljerna till Nässjö för att lära oss om friluftsliv för barn, naturrätt, allemansrätten, lekar och sånger, första hjälpen, friluftsteknik och mycket mer.
 
Karl fnissar lite här hemma och undrar om mina gamla klasskamrater kunnat föreställa sig att jag idag, utan tvång, åker iväg för att lära mig mer om barn och friluftsliv. Och nej, inte i deras vildaste fantasier skulle jag tro ;) Barn och allt som kunde förknippas med ett tält höll jag mig lååångt borta ifrån. Men intressen kan förändras, uppenbarligen!
 
Att gå kursen kommer dels bli intressant för att under hösten starta ytterligare en Knoppgrupp och förhoppningsvis också "Öppen skogsglänta" ute på Värsnäs. Öppen skogsglänta kan man säga är Friluftsfrämjandets motsvarighet till Öppen Förskola. Men kursen blir också intressant för att kunna använda tankarna och idéerna till den pedagogiska omsorgen :) 
 
Vår egna lilla friluftare för ett år sedan :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0