En bra helg

Lördagen blev riktigt bra, jag tror framför allt att hundarna var helnöjda!

Vi började dagen med införskaffande av picknickfilt, fjärrkontroll till kameran samt babybox från BabyProffsen.

Picknickfilten tycker jag är ett tecken på sommar, något som legat i luften hela helgen.

Fjärrkontrollen till kameran var billigare och bättre än förväntat så vi var väldigt nöjda även där. Vi invigde den redan under kvällen och till och med jag, som inte är lika tekniktöntig som Älskling, var imponerad. Imorgon ska jag nog ta med kamera och fjärrkontroll ut i solen för att experimentera! Kanske picknickfilten också?

Babyboxen var en sån där gratisvariant som man beställde på Internet, ingen aha-upplevelse men gratis är ju alltid trevligt!


Sedan begav vi oss till Skälby. Kul för dem att dagen verkade välbesökt! Läste i tidningen att de fått lammungar dagen innan också vilket säkert var en bonus.

Vi, Älskling och hundarna tittade på ponnyridning, häst med vagn, gymkhana, islandshästuppvisning och en hel del annat. Höjdpunkten var ändå att träffa gamla känningar och snacka lite strunt :)

Egentligen hade jag planerat en ponnyridning för min del. Jag har sådan ridabstinens att det inte är sant men känner mig ändå inte trygg nog för att ge mig ut i skogen på ökända hästar med Lois och allt. Så jag hoppades att några minuter på hästryggen kunde dämpa suget liiite. Tyvärr var det bara shettisar på ponnyridningen så det sket sig lite med mina nuvarande 73kg :p

Efter Skälby åkte vi direkt till Kalmarsundsparken för veckans gemensamma hundpromenad. Snacka om tur med vädret! Vi fick sällskap av en väldigt trevlig Shiba och hans matte, gick till bastun för en fikapaus och sedan tillbaka igen.

Jag tror framför allt att Eros har stor nytta av dessa promenader. Han beter sig ju inte särskilt bra i nära möten med andra hundar, kan vara riktigt elak faktiskt. Jag tror att det är nyttigt för honom att gå med lite avstånd och lära sig att slappna av mer och mer. Just nu går det bra så länge man promenerar på och han får hålla sig på nån meters avstånd, när det blir stökigt får han sitta i husses knä istället vilket passar Eros finfint!

(Om ni vill följa med på dessa promenader i framtiden är det bara att titta in här)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0